maanantai 2. marraskuuta 2015

Aktiivisuus ilman ranneketta

Aktiivisuusranneke meni rikki. Soitin numerotiedusteluun ja pyysin yhdistämään kyseiseen liikkeeseen, mutta heillä oli keskitetty puhelinneuvonta. Sinne siis.

Selitin asiani vastanneelle asiakasneuvojalle, joka yhdisti minut toiselle asiakaspalvelijalle. Hän kuulemma osasi auttaa. Minulla ei kuulemma ollut mitään hätää, koska olin käyttänyt kanta-asiakaskorttia ja saisin sitä kautta uuden kuitin tuotteeseen ja sen kanssa voisin mennä vaihtamaan tuotteen. Kauppaan siis.

Menin tiskille ja kysyin, että saisiko siinä apua, mutta ei, se asiakaspalvelija oli kellaritasossa. Siellä otin sitten jonotusnumeron ja odottelin vuoroani, kunnes pääsin tiskille ja selitin taas asiani. Kyllä sieltä kuitin sai, mutta kaiken muun saisin hoitaa siellä mistä juuri tulinkin. Takaisin siis.

Saavuin taas alkuperäiselle tiskille, jossa esitin asiani nyt kuitin kanssa, mutta eihän se käynyt. Kauppa oli ulkoistanut koko elektroniikkapuolen toiselle liikkeelle ja he hoitaisivat myös takuuasiat. Asiakaspalvelija neuvoi minut ystävällisesti uuteen kauppaan. Löysin sinne.

Siellä menin tiskille ja esitin asiani ja myyjä sanoi asian hoituvan, kunhan menisin toiselle tiskille. Hän huikkasi ko. myyjille, että tällainen laitteen takuujuttu. Menin sitten uudelle tiskille. Siellä myyjä sanoi, että ko. tuotetta ei enää ollut valikoimissa, mutta voisin saada jonkun vastaavan tai rahat takaisin. Halusin uuden tuotteen ja pyysin esittelemään niitä.

Myyjä tiesi niistä yhtä paljon kuin sika satelliitista ja kun kysyin kahden tuotteen eroja niin hän luki mitä esittelypaperissa luki. Aika nopeasti tajusin, että ei kannata kysyä enempää. Hänen täytyi siinä poistua tekemään jotain muuta, jona aikana jäin tutkimaan laitteita.

Samalla sivulleni pelmahti vanhempi naisihminen, joka kertoi tulleensa katsomaan vauvaa ja tapitti pikku-A:ta silmiin. Varmaan joku pohjantähti loisti meidän yllä, vaikka lahjoja ei kyllä saatu. Pikku-A tunki peukalon syvälle suuhun ja tuijotti naista takaisin ja samalla kuulin tarinan naisen lapsenlapsesta samalla, kun hän ihasteli miten hieno poika minulla oli.

Myyjä palasikin takaisin ja kysyi olinko miettinyt asiaa ja kerroin haluavani uusitun version nykyisestä laitteestani. Sehän sopi. Mentiin tiskille, hän näpytteli konetta ja kertoi, että heillä ei ole niitä, mutta hän voisi tilata sellaisen. Riippuen siitä onko tuotetta ylipäätään Suomessa laitteen saanti voisi kestää parista päivästä viikkoon.

Meinasin kysyä, että he sitten tosiaan esittelevät laitteita kaupassa ihan niin, että niitä saa kopeloida, mutta jos sellaisen haluaisi ostaa niin niitä ei välttämättä sitten ole edes Suomessa. Aivan sairaan hyvin muuten toimii varastointi.

No, ei välitetty pienistä ja myyjä kuljetti minut toiselle tiskille, jossa hän selitti asiani toiselle myyjälle, joka kysyi tältä myyjältä, että onko hän tehnyt asiasta kuitin, koska hän ei voisi tehdä mitään jos ei myyjä ole tehnyt kuittia. Myyjä lupasi tehdä sen ja nykyinen myyjä soitti johonkin myyntitukeen asiasta, että miten hän myy.

Muutama paperi, allekirjoitus ja maksusuoritus tehtynä poistuin kaupasta ilman aktiivisuusranneketta, mutta minulla oli harvinaisen aktiivinen olo.