torstai 19. toukokuuta 2016

There are no coincidences


Kriisi..? Mies nousi hieman arasti seisomaan ja jäi katsomaan minun suuntaani. Käännyin ja jäin katsomaan häneen hetkeksi ennen kuin tunnistin hänet. Hän näytti hyvältä. Terveemmältä ja iloisemmalta. M.! naurahdin ja menin halaamaan häntä. Hän katsoi minua kulmien alta ja kysyi varovasti, että mitä minä täällä tein, että olinko tulossa katsomaan tätä esitystä. Naurahdin myöntyvästi ja osoitin kummipoikaani. Selitin, että ajattelin, että teiniangsti puree teiniin. M. nauroi myös ja totesi, että tämä on kyllä hyvä esitys, hänen poikansa on yksi näyttelijöistä ja siinä hetken aikaa ihmettelimme sitä sattumaa, että olimme molemmat samaan aikaan juuri tässä näytöksessä kun emme ole tavanneet melkein kymmeneen vuoteen.

Näytät hyvältä, totesin M:lle ja hän hymähti, että tuo oli hänen repliikkinsä. Kerroin, että olin tavannut H:n ja käynyt hänellä työhaastattelussa. M. ehti olla hetken innoissaan, kunnes kerroin yhtiöittämisestä. Keskustelimme hetken politiikasta ja M. sanoi puhuvansa vielä H:n kanssa. Olisi suotavaa jos tulisit takaisin M. jatkoi. Myönsin, että se olisi kivaa. 

Esitys kertoi teiniangstista ja näytti miltä maailma näyttää nyt teinin silmin. Rakennetaan aitoja, vihataan toisiamme, ollaan naiveja, ja samalla pitäisi tietää miksi haluaa isona ja yrittää kasvaa isoksi aikuisten luomassa valheellisessa sekamelskassa. J. piti esityksestä todella paljon. Minulle tuli angsti teinien puolesta.